Una candidatura para unir al 90%
donde estén representados todos los sectores que
sufrimos los recortes y el saqueo impuestos por
el FMI y Berlín,
desde la base, pueblo a pueblo y ciudad a ciudad
con un programa que coja como centros:

- Redistribución de la riqueza
- Ampliación de la democracia
- Defensa de la soberanía nacional
- Unidad de todos los sectores afectados por la crisis

jueves, 5 de octubre de 2017

Procés Participatiu


El càrrec de Síndic o Síndica de Greuges de Terrassa 
té com a funció, la protecció i defensa dels drets fonamentals i les llibertats públiques dels veïns i veïnes del municipi en les seves relacions amb l’Ajuntament i els seus organismes dependents, 
supervisant a aquest efecte l’actuació municipal.
L’Ajuntament de Terrassa impulsa un procés participatiu per a l’elecció i nomenament d’aquesta figura, vacant des de l’11 d’abril de 2016, data en la que la Sra. Isabel Marquès, aleshores Síndica Municipal de Greuges de Terrassa, va deixar el càrrec.
PREGUNTES FREQÜENTS
Qui pot presentar-se al càrrec de Síndic/a?
S’han de complir necessàriament les condicions de: ser major d’edat, gaudir de la plenitud de drets civils i polítics, tenir la condició política de català d’acord amb el que s’estableix a l’art. 7 de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya i ser veí o veïna de Terrassa. Veure apartat “a tenir en compte” per causes d’incompatibilitat en el càrrec que s’hauran de resoldre abans de prendre possessió.
Què s’ha de fer per presentar-se a Síndic/a?
S’ha de presentar una declaració responsable, el projecte de la candidatura, una fotografia, digitalment i en paper a través del tràmit telemàtic de la Seu Electrònica o a les oficines d’atenció ciutadana (OAC). A més a més també hauran de presentar: un breu resum del currículum i de la candidatura.
Poden les associacions i entitats presentar candidats o candidates a Síndic/a?
Sí, en cas de presentació de candidatures per part d’associacions i d’entitats aquestes han d’estar inscrites al Registre Municipal d’Entitats i Associacions Ciutadanes (RMEAC) o al Registre de Grups d’Interès de Catalunya en l’àmbit de Terrassa, i altres formes d’activitat col·lectiva inscrites en el Registre Municipal de Participació Ciutadana.
En el cas de les candidatures presentades per entitats, aquestes hauran de presentar: un document acreditatiu de l’acord adoptat proposant la presentació d’una candidatura i la declaració d’acceptació de la candidatura, signada per la persona proposada. Amb caràcter opcional també podran presentar un document que exposi, a criteri de l’entitat o institució proposant, els valors de la persona proposada com a candidata.
Qui pot participar en la fase de recollida de suports?
Totes les persones majors de 16 anys empadronades a Terrassa podran donar el seu suport a una única candidatura de totes les presentades.
Quan i com es podrà participar de la fase de recollida de suports?
Es podrà fer presencialment el dia, en l’horari i en els punts que acordin la Comissió Ciutadana de Seguiment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario